poniedziałek, 30 marca 2015

Czekoladowe cupcakes z hybrydowym kremem maślanym

Jak na razie w domu jesteśmy tylko my, czyli mój mąż i ja. Dlatego też kiedy coś świętujemy lub zwyczajnie chce nam się zjeść coś słodkiego, staram się piec mniejsze porcje, żeby nie marnować niepotrzebnie jedzenia.


W zeszły czwartek Antek obchodził swoje 27 urodziny. Zazwyczaj mam duży problem z kupieniem mu odpowiedniego prezentu. W tym roku, jako że wreszczcie jesteśmy razem na tym samym kontynencie, ba mieszkamy razem (!), zamiast kupowania jakichkolwiek prezentów postanowiłam przygotować dla nas małą ucztę. 

Zamiast typowego tortu urodzinowego postawiłam na babeczki z kremem. Pyszne, mocno czekoladowe, wilgotne ciasto wykończone lekkim, puszystym i rozpływającym sie w ustach kremem.  MNIAM! Jeżeli chodzi o krem. Ja nie jestem dużą fanką słodkich kremów i nadzień. Natomiast krem, którego użyłam do udekorowania tych babeczek jest fenomenalny! Nie zbyt słodki, idealnie komponuje sie ze słodkimi już babeczkami.



Ja zrobiłam 6 babeczek i na taka ilość podam Wam dziś przepis. Jeżeli chcecie zrobić standardowe 12 spokojnie możecie podwoić przepis. 

Dzisiejszy wpis dedykuje oczywiście mojemu mężowi! Sto lat spędzonych razem ze mną ;)


Składniki:

Babeczki
- 1/2 szklanki cukru
- 1/2 szklanki mąki
- 1/4 szklanki niesłodzonego kakao + 1 łyżeczka tak aby było ponad 1/4 
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
- 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli
- 1 jajko
- 3 łyżki mleka 
- 2 łyżki oleju roślinnego lub rzepakowego 
- 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 1/4 szklanki gorącej kawy 
(Smak kawy nie będzie wyczuwalny w babeczkach, pomaga wzbogacić smak czekolady. Jeżeli jednak nie chcecie używać kawy możecie zastąpić ją gorącą wodą.) 

Krem 
- 1/2 szklanki miękkiego masła (czyli ok. 113 g)
- 1 szklanka cukru pudru
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 1/4 szklanki ciepłego mleka
- 1/2 szklanki zimnej śmietanki kremówki (36%) 

Przygotowanie: 

Babeczki

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni Celciusza. Formę do babeczek wykładamy papierowymi papilotkami lub natłuszczamy masłem. Do miski przekładamy cukier, mąkę, kakao, proszek do pieczenia, sodę oraz sól, mieszamy dopóki składniki sie połączą. Dodajemy jako, mleko, ekstrakt waniliowy oraz olej i ubijamy mikserem przez około 2 minuty. Następnie dodajemy gorącą kawę lub wodę i ubijamy tylko do momentu aż składniki sie połączą. (Masa będzie luźna) Ciasto przekładamy po równo do uprzednio przygotowanych foremek. Pieczemy około 15 minut, lub do momentu gdy wierzch babeczek będzie sprężysty oraz wykalaczka włożona w środek po wyciągnięciu będzie czysta. Babeczki zostawiamy do całkowitego wystygnięcia. 

Krem

Do miski przekładamy masło, cukier oraz ekstrakt waniliowy. Ubijamy na niskich obrotach do momentu aż składniki się połączą. Powoli dodajemy ciepłe mleko. Na początku składniki się rozwarstwią - ale nie bójcie się! Cierpliwie ubijajcie dalej a wszystko zacznie na nowo sie łączyć. Możecie zwiekszyć troszkę obroty żeby mocniej ubić krem. Następnie powoli dodajemy śmietankę. I znów krem zacznie się rozwarstwiać. Ja na początku przestraszyłam się ze wyszło mi słodkie masło, ale miksowałam dalej i wszystko pięknie sie połączyło i otrzymałam biały puszysty krem. 
Następnie dekorujemy całkowicie wystudzone babeczki kremem. Ja używałam rękawa cukierniczego ze szprycą marki Wilton - nr 1M, ale równie dobrze możecie użyć noża lub szpatułki. 

Instrukcje video znajdziecie klikajac w poniższy link: 



2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszelkiego rodzaju babeczki, wiec z chęcią kiedys wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. haha ja tez je uwielbiam! Teraz kolej na Cake Popsy! Stay tuned! :)

    OdpowiedzUsuń