czwartek, 2 kwietnia 2015

Frittata z boczkiem i świeżym szpinakiem

Czy Wy też tęsknicie za latem tak jak ja? Ja uwielbiam ciepłe wieczory kiedy urządzamy grilla z rodzina lub znajomymi, kąpiele w morzu, mini golfa, kiedy wszystkie drzewa i trawa są zielone, słońce... Na szczęście u mnie coraz wiecej słonecznych dni, a mniej tych zimnych i deszczowych. A jak jest u Was?

]

Dzisiejszy przepis jest dla tych, którzy jak ja tęsknią za latem. Frittata przypomina mi o słońcu i pikniku na trawie. Jest to idealne danie nie tylko na śniadanie. Możecie Frittatę podać na lunch lub kolację. Super smakuje z tostowym pieczywem i domową mrożoną herbatą ( zaparzamy kilka torebek herbaty w dużym dzbanku, studzimy i schładzamy w lodówce, do schłodzonej herbaty dodajemy zmiksowane dwie dojrzałe brzoskwinie i lód - pycha! ).


Frittata ta świetnie smakuje i jest bardzo prosta i szybka do przygotowania. Ja dodałam boczek, szpinak i wędzoną goudę, gdyż dla mnie brzmiało to smakowicie. Ale Wy możecie zmieniać ten przepis do woli lub w zależności od tego, co macie w lodówce. Możecie rowniedobrze spersonalizować każdą ćwiartkę lub połówkę ( np. bez pieczarek lub szpinaku lub z szynką bez sera identycznie jak na pizzy! ) gdyż po zalaniu składników mieszaniną jajeczną nie mieszamy niczego.


Składniki:
  • 4 plasterki grubo pokrojonego wędzonego boczku 
  • 1/2 szklanki posiekanej czerwonej cebulki
  • 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę 
  • 1 szklanka startowaniu wędzonej goudy
  • 1/3 szklanki pokrojonego szczypiorku
  • 9 jajek 
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 3/4 łyżeczki soli 
  • 1/2 szklanki mleka
  • 4 duże garści szpinaku
Na średnim ogniu rozgrzewamy żeliwną patelnię lub patelnię z metalowym uchwytem ( jest to bardzo ważne, gdyż Frittatę będziemy zapiekać w piekarniku) onsenach około 23 cm, aż będzie gorąca. Przekładamy pokrojony na małe kawałki boczek i smażymy około dwóch minut. Następnie do boczku dodajemy czerwona cebulkę i smażymy razem około 6 minut lub do momentu, gdy boczek będzie chrupki a cebulka miękka. W międzyczasie, gdy boczek z cebulka się smażą przygotowujemy mieszaninę jajeczną. Do średniej miski wbijamy jajka, dodajemy pieprz, sol i mleko. Wszystko dokładnie mieszamy trzepaczką do połączenia sie składników. Boczek przekładamy na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym by odsączyć go z nadmiaru tłuszczu. Na tą sama patelnie przekładamy szpinak wraz z czosnkiemi smażymy do zwiędnięcia liści. Rozgrzewamy w piekarniku opcję grill a blaszkę ustawiamy około 15 cm poniżej źródła ciepła (grzałki). Szpinak równomiernie rozkładamy na powierzchni patelni, następnie tak samo postępujemy z boczkiem i starkowanym serem. Wszystko delikatnie zalewamy mieszaniną jajeczną i posypujemy szczypiorkiem zostawiając jedną łyżkę na pózniej do dekoracji. Frittatę smażymy do momentu ścięcia się brzegów około 6-7 minut. Następnie patelnie wstawiamy do nagrzanego piekarnika i zapiekamy około 2 minut lub do momentu gdy wierzch sie zrumieni, a środek będzie prawie całkowicie ścięty. 

NOTATKI: fajnym pomysłem moze być przygotowanie frittaty w formie do babeczek. Można je wtedy zaserwować z sałatką z nowalijek lub sałatką ze szpinakiem, fetą i truskawkami. 

Poniżej znajduje sie instrukcja video: 


Przesyłacie swoje kreacje, a ja z chęcią je obejrzę. Jeżeli podobał wam sie filmik to zasubskrybujcie mój kanał na YouTube, dzięki czemu zawsze będziecie na bierząco z nowymi przepisami!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz