środa, 28 grudnia 2016

Najlepsze Gofry - prosty przepis

Dziś nadszedł czas by wypróbować jeden z prezentów, które dostałam pod choinkę - gofrownicę. Gofry kojarzą mi się z wakacjami nad morzem. Kto nie lubi ciepłego jeszcze, chrupiącego gofra z bita śmietana i owocami lub po prostu obsypanego cukrem pudrem... mmmm pychota!

Poniższy przepis jest bardzo prosty do wykonania, a jakże smaczny! Zachęcam Was do jego wypróbowania, jeżeli tak jak ja lubicie gdy Wasze gofry sa chrupiące z wierzchu i lekkie i puszyste w środku!



Składniki:

2 szklanki maki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru
szczypta soli
2 szklanki mleka
1/3 szklanki oleju (rzepakowego, roślinnego, kokosowego)
2 jajka (białka oddzielone od żółtek)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego 

olej do natłuszczenia gofrownicy

Przygotowanie:

W dużej misce miksujemy razem makę, proszek do pieczenia, cukier, sól, mleko, olej, 2 żółtka i ekstrakt waniliowy, do momentu gdy otrzymamy gładka masę bez grudek. W osobnej misce ubijamy na sztywno białka. Dodajemy ubite białka do przygotowanej poprzednio masy i delikatnie mieszamy szpatułka jedynie do połączenia! 

Nagrzewamy gofrownicę i natłuszczamy mała ilością oleju. Ilość użytej masy zależy od wielkości Waszej gofrownicy. U mnie było to około pół szklanki masy. Długość pieczenia również zależy od posiadanej gofrownicy. Ja piekłam je około 3-4 minut (grzanie nastawione na 4 z 6 poziomów). 

Gotowe gofry możecie podawać z tym na co macie akurat dostępne w domu od zwykłego cukru pudru przez roztopiona czekoladę aż po bita śmietanę i owoce. 

Jeżeli wypróbujecie ten lub inny przepis z mojego bloga przyślijcie mi zdjęcie! Bardzo lubię oglądać Wasze kreacje!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz