poniedziałek, 9 stycznia 2017

Muffiny z borówkami


Witam Was w nowym roku! Dla mnie 2017 będzie pełny zmian ale tych pozytywnych. Wczoraj skończyłam pakować torbę do szpitala, gdyż jestem już w 9 miesiącu ciąży i Oliver może zdecydować się przyjść na świat w każdym momencie.

Ostatnio dopadła mnie ochota na upieczenie wszystkich ciast, ciasteczek i różnego rodzaju deserów i podzielić się nimi z Wami, lecz zwyczajnie nie mam już na to siły. Zostają mi więc łatwe do przygotowania przepisy, które mam nadzieję i tak i tak Wam się spodobają.

Jednym z moich ulubionych i zaskakująco łatwych przepisów sa muffinki. Możecie cieszyć się ich smakiem zarówno rano, jako szybkie śniadanie "do ręki", jako dodatek do lunchu, z popołudniowa kawa, czy z gorącym mlekiem na kolację. Dziś jako dodatek użyłam borówek amerykańskich lecz możecie zastąpić je innymi owocami tj. truskawki (pokrojone na drobniejsze kawałki), maliny, jagody lub możecie dodać posiekana drobno czekoladę.

Składniki: 

2/3 szklanki cukru białego
1 duże jajko
1/2 szklanki oleju roślinnego
1/3 szklanki mleka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 i 1/4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/4 łyżeczki soli
1/2 szklanki jogurtu greckiego (można użyć kwaśnej śmietany)
1 szklanka borówek amerykańskich (jeżeli używacie mrożonych owoców nie rozmrażajcie ich!)
biały cukier około 1 łyżka do posypania na wierzchu (opcjonalnie)

Przygotowanie:

Uwaga! Z przepisu otrzymacie 8 większych muffinek! 
Rozgrzej piekarnik do 190ºC. Możesz delikatnie natłuścić formę na muffiny masłem lub olejem, albo wyłożyć formę papierowymi papilotkami.
W misce wymieszaj cukier, jajka, olej, mleko i wanilię aż będą dobrze połączone.
Dodaj mąkę, proszek do pieczenia i sól i wymieszaj z mokrymi składnikami do momentu gdy nie będzie już widać grudek. Nie przemieszaj! Dodaj jogurt lub śmietanę i ponownie krótko wymieszaj. Dodaj owoce i delikatnie wymieszaj szpatułka. (ja zachowałam połowę owoców aby rozłożyć je na górze)
Równomiernie przełóż przygotowana masę w formie. Jeśli chcesz otrzymać wyższe muffiny wypełnij 8 papilotek do samej góry. Jeśli chcesz, aby Twoje babeczki były mniejsze możesz prawdopodobnie wypełnić 12. Posyp wierzch muffinek cukrem, jeśli chcesz.
Piecz babeczki przez około 25 minut. Jeśli używasz mrożonych owoców czas pieczenia wydłuży się o około 5 minut. Długość pieczenia również zależy od tego, ile babeczek zdecydowałeś się zrobić. Ja zawsze sprawdzam wykałaczka. Jeżeli włożona w środek muffinki wychodzi czysta, znaczy, że sa już gotowe. 

Mały sekret! Aby muffinki pozostały wilgotne w środku na dłużej, umieszczam je w szczelnym pojemniku, gdy są jeszcze ciepłe. Oczywiście jeżeli nie zostana uprzednio zjedzone... 😂

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz