sobota, 14 stycznia 2017

Zdrowe lody - mrożony jogurt o smaku malinowo-cytrynowym



Zapytacie się pewnie dlaczego dodaje przepis na lody w styczniu... Wiem, wiem pewnie powiecie, że się przechwalam ale dziś temperatura u nas przekroczyła 20 stopni C... Było tak pięknie na dworze, że postanowiliśmy z Antkiem zrobić sobie mała wycieczkę do miasta, a przy okazji zahaczyć o kilka sklepów. Na razie nic nie mogę sobie kupić niestety gdyż na razie nic na mnie nie pasuje. 😜😜

Dla mnie dzień bez deseru to dzień stracony, szczególnie teraz gdy męczą mnie zachcianki wszelkiego rodzaju... Jako, że lekarz powiedział mi, że powinnam zaczać uważać co jem postanowiłam przygotować coś zdrowszego. Dlatego dziś powstał przepis na zdrowe lody, czyli mrożony jogurt o smaku malinowo-cytrynowym. Pycha!

Składniki:

1 szklanka (240 ml) naturalnego jogurtu greckiego
340 g mrożonych malin
⅓ szklanki (80 ml) świeżego soku z cytryny
2 łyżeczki świeżo startej skórki z cytryny
3 łyżki miodu (lub do smaku)

Przygotowanie:

Do blendera dodaj jogurt grecki, maliny, sok z cytryny, skórkę z cytryny i miód. Zmiksuj na gładka konsystencję. Jeżeli wolisz troszkę słodsze, zawsze możesz dodać więcej miodu i ponownie zamieszać. 
Podawaj natychmiast lub jeżeli wolisz bardziej zwięzła konsystencję, przełóż lody do pojemnika ze szczelna pokrywka i umieść w zamrażarce na około 2 godziny. 

Take lody możecie podawać zarówno w pucharkach, jak i rożkach waflowych (lub tak jak ja jeść je łyżka prosto z pojemnika). Możecie je podawać bez żadnych dodatków lub ze świeżo ubita śmietana, polewa czekoladowa, świeżymi owocami, orzechami (myślę że niesolone pistacje bardzo by tu pasowały!). Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz