sobota, 21 stycznia 2017

Śniadaniowa Bruschetta po mojemu



Nie ma nic lepszego od pysznego, pożywnego śniadania bez względu na dzień tygodnia. Bruschetta na całym świecie zazwyczaj podawana jest "troszkę" inaczej, jako przystawka do obiadu. Moja Ciocia, która mieszkała we Włoszech przez naście lat (zapewne to czyta - cześć Ciociu!!), pewnie będzie mnie teraz przeklinać za zbeszczeszczenie przepisu 😂 Ale zastanówmy się raz jeszcze - czyż nie jest to wspaniały pomysł?!

Takie śniadaniowe "tosty" sa w rzeczywistości absurdalnie proste do wykonania. Tak proste jak ich jedzenie. Przyznam wam się ze ja mogłabym je jeść i jeść i jeść....

Składniki:

(Przepis na 2 kanapki)

2 kromki dobrego chleba na zakwasie
1 dojrzałe awokado
2 łyżeczki soku z limonki
1 łyżka posiekanej kolendry lub natki pietruszki
sól (do smaku)
pieprz (do smaku)
dodatki ( w zależności od upodobania: jajka ugotowane na twardo, pomidorki koktajlowe, świeża mozzarella, rzodkiewka, szczypiorek, itp.)

Przygotowanie:

Zacznij od przygotowania chleba. Ja zazwyczaj wkładam moje kromki chleba do tostera ale możecie zrobić to również w piekarniku. 

Awokado przekrój na połowę, przełóż miąższ do miseczki, dodaj soku z limonki i rozgnieć używajac widelca (ja lubię zostawić kilka większych kawałeczków). Dopraw do smaku sola i pieprzem i dodaj kolendrę lub natkę pietruszki. Ponownie zamieszaj. 

Rozprowadź pastę na uprzednio przygotowanych tostach. Możesz je zjeść tak po prostu lub troszkę je urozmaicić. Ja na jednej kromce ułożyłam ugotowane na twardo jajko i rzodkiewkę a na drugim pomidorki koktajlowe oraz mozzarelle i polałam skoncentrowanym octem balsamicznym. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz